August 27, 2020

Ana, beberapa hari ni rindu lebih kat kamu. Setiap hari pun rindu, dan setiap hari yang berlalu tak buat rasa rindu tu makin kurang pun. Rindu tetap sama, malahan setiap hari yang berlalu tu buat rasa rindu tu lebih sarat lagi. Seumur hidup tak pernah tahu rindu boleh seberat ni, sesakit ni dan sesarat ni. Rindu yang cuma Allah yang tahu. Rindu yang teramat sangat. Rindu yang tak mampu diluahkan dengan kata kata. Rindu yang tak mampu dikurangkan dengan tangisan. Rindu yang tak hilang dan takkan pernah hilang. 

Ana, harini adalah hari rindu yang sedih dan sakit untuk Kekpa. Ada hari kekpa rindu Ana tapi kekpa boleh cerita pada orang, berbual dengan orang pasal Ana dan gelak gelak sambil terbayangkan momen momen yang kita ada dari kita kecik sampai kita besar. Tapi harini kekpa rindu yang tak boleh diluahkan dan disuarakan sebab kalau kekpa buka mulut nak bercakap mungkin yang keluar bukan lah suara yang ceria tapi air mata yang akan jatuh menitis dari mata. 

Harini kekpa buka blog sendiri dan tetiba teringat Ana ada blog juga. Disebabkan rindu, Kekpa cari blog Ana sebab nak tahu apa yang tulisan yang Ana tinggalkan kat situ untuk dibaca. Bila kekpa buka blog Ana, kekpa rasa macam Ana ada dengan kekpa, macam Ana tahu apa yang terjadi dalam hidup kekpa sekarang. Macam Ana tahu kekpa perlukan Ana. Tulisan Ana buat kekpa faham kenapa Ana diambil oleh Allah dalam keadaan Ana bahagia dengan suami. Kekpa faham kenapa Allah sayang Ana dan ambil Ana dari dunia yang kejam dan penuh dugaan ni. Rehat lah kat sana dengan tenang. Sampai kita bertemu lagi adik-adikku. Al fatihah Ana & Syahmi.